BEHANDLINGENE

TEKNIKKER

____________________________________________________

Funksjonelle teknikker:

Cranial behandling - er en subtil behandlingsform for å løse spenninger.  I hovedsak jobber  man med spenninger fra hodet/kraniet til halebenet, membraner som hjernehinner og bevegelsen til spinal veske er viktig i denne behandlingsformen.    Teknikken brukes ofte ved stress symptomer, søvnproblemer, hodepine/migrene, tette bihuler og øreverk.

Balanced Ligament Tensjon (BLT) – avspenning av ledd som er smertefulle/infamerte, dette fører til at ligamenter og nærliggende muskelvev får redusert spenning og økt sirkulasjon, inflammasjonen reduseres og smertemønsteret minskes.

Visceral behandling - motvirker ubalanse og øker nedsatt rørlighet mellom organer. Primært brukes denne teknikk om man har; fordøyelse problemer, inkontinens, menstruasjonssmerter, eller ved muskel og ledd smerter, dette da linken mellom viscerale spenninger og rørelse apparatet kan føre til at muskelspenninger reduseres.

Strukturelle teknikker:

Manipulasjoner - lette og spesifikke rørelser, for å tilbakestille bevegelse i ”låste” ledd.

Muscle Energy Technique (MET) - dette er en skånsom måte å tøye og styrke muskulatur på.

Triggerpunkt Behandling (TP) - løser på triggerpunk/spenning i muskulatur

Soft Tissue (ST) – massasje teknikk

Intra Muskulær Behandling med nåler (IMS) - triggerpunkt behandling ved hjelp av nåler

Kopping – sirkulasjons massasje ved hjelp av vakuum kopper